Att hitta ett flyttföretag som tar helhetsansvar av ditt företags saker är inte lätt. Våra företag hjälper dig oavsett det gäller skrivord, stolar, datorer eller värdeskåp. Dom gör det lätt utan att du behöver vara med hela tiden. Vad som skall göras kommer ni överens om innan flyttdagen.
Vid en kontorsflytt är ofta ytorna större, tidsschemat pressat och flytten omfattar fler personer. Planering är avgörande för en lyckad företagsflytt. Våra flyttföretag genomför flytten av ert kontor med minsta möjliga störning i din verksamhet. Du kan lugnt lämna allt från planering, packning och städning till mellanlagring, leverans, uppackning och montering av möbler på nya kontoret till dom.
För din egen trygghet hör efter med flyttföretaget så att dom tillämpar Bohag 2003 eller motsvarande försäkringar för att det skall täcka dina inventarier vid händelse av skador. Mer eller mindre alla företag har datorer och skrivare och annan dyr utrustning och då är då det extra viktigt att alla försäkringar finns både hos flyttföretaget och hos dig, tilläggsförsäkring. Många företag har dessutom platsbrist efterfrågar hjälp med arkivering, okföringslagen säger 7 år och det kan alla våra flyttföretag hjälpa till med. Alla våra företag kan erbjuda både timpriser och fast pris på hela jobbet, det väljer du helt själv. Se till att flyttfirman kommer ut till ert företag och gör en ordentlig besiktning av ert företag.
För att göra kontorsflytten extra effektiv ur tid och kostnadssynpunkt kan vissa flyttföretag även ha 2 flyttlag, ett som packar ihop ditt nuvarande företag och ett som tar emot och ställer i ordning din kommande adress, fråga om dom har det upplägget när ni gör besiktningen det kan löna sig. Skulle ni vlja ha råd eller har några frågor eller funderingar kring er företagsflytt kan ni höra av er till oss så hjälper vi er.
Vill du skicka en kostnadsfri offertförfrågan redan idag? ”Klicka här”